Blog Post

BESTUURSUPDATE 22/08

Stefan Klok • 25 augustus 2021
We zitten nog midden in de schoolvakantie maar de selectieteams zijn inmiddels weer in training om zich voor te bereiden op de bekerrondes in het weekend van 4/5 september a.s.
Het lijkt erop dat de versoepelingen zoals die rond corona zijn ingezet nog verder zullen kunnen worden doorgevoerd, zodat we ook bij het begin van de (beker)competitie met publiek kunnen genieten van de wedstrijden en wellicht zelfs niet eens meer op 1,5m afstand van elkaar.
Als Bestuur volgen we de versoepelingen op de voet, en we kijken hoe we deze ook kunnen toepassen bij bezoek aan onze club. 

We hebben het sportpark vrijwel de gehele zomer opengehouden en hier is door de jeugd van Zevenbergen volop gebruik van gemaakt. Zaten we aan het eind van vorig seizoen zowel met aanmeldingen bij de senioren als bij de jeugd al in de lift, kunnen we nu ook stellen dat de net voor de vakantie afsluitende vriendjes en vriendinnetje dag bij de jongste jeugd succesvol is geweest.

De velden zijn nog niet helemaal top, er is beperkt onderhoud aan gedaan en meer gras ingezaaid, maar ze zijn inmiddels wel allemaal bespeelbaar en dat is ook wel eens anders geweest. De beregeningsinstallatie met onze eigen bronwaterput is intussen ook gebruiksklaar gemaakt, dus we zijn nu zelf in staat de velden te besproeien al is dat deze zomer nog niet veel nodig geweest.

De vereniging zit in de lift en dat vraagt ook wat meer van vrijwilligers. Zo is er dringend behoefte aan barpersoneel, ook omdat de coronamaatregelen nu eenmaal meer van het personeel vragen, of anders gezegd er is meer personeel nodig om in de kantine aan behoefte te kunnen voorzien. Omdat de kantine-inkomsten een belangrijke bron van inkomsten zijn vragen we hierbij nogmaals aan eenieder die het leuk zou vinden als gastheer of gastvrouw op te treden in dit jubileum jaar zich aan te melden bij onze kantinebeheerders Arno van Hal (06-14417251) of Erwin van Zitteren (06-28844737).
De aanwas bij de jeugd heeft ertoe geleid dat de indelingen steeds aangepast moesten worden. Op zich is dat positief maar het vraagt met name extra inspanning voor de onderbouw en de bovenbouw. Een aantal leiders en trainers heeft ook aangegeven het stokje door te willen geven aan een opvolger, tot op heden is dat allemaal redelijk terug ingevuld maar ook hier geldt dat er nog wel wat versterking gebruikt kan worden op met name de wedstrijddagen, dus ouders die toch wel elke wedstrijd langs de lijn staan zouden met een kleine extra inspanning hier uitkomst kunnen bieden. Denkt u dat wil ik wel (enne verstand van voetbal is niet strikt noodzakelijk, wel handig ☺) dan kunt u zich melden bij de onderbouw (JO-7 tot en met JO-13) via Joris van Amelsfoort (06-30642098) en voor de bovenbouw JO-14 tot en met JO-19 bij Peter van Tetering (06-12692134).

Bij de senioren is ook een gezonde groei zichtbaar en de herenselectie is inmiddels doorgegroeid met nieuwe aanmeldingen tot een groep van een kleine 50 spelers. De begeleiding van 1 en 2 is voor komend seizoen al vastgelegd, zeer waarschijnlijk komt er een 3e selectieteam bij maar dat vraagt ook om begeleiding en een ervaren trainer. Met name de zoektocht naar de trainer blijkt moeilijk, wellicht is er iemand binnen onze vereniging die dit leest zich geroepen voelt om, in combinatie met en met ondersteuning van de trainers van 1 en 2 het 3e team op te pakken. Kandidaten kunnen zich melden bij Wout Goverde (06-48028528). De overige seniorenteams 4-6 zitten ‘vol’ maar er is bewust voor deze aanpak gekozen om zo de personele bezetting op de zondagen zo optimaal mogelijk te houden, op basis van de aantallen zou er makkelijk een extra elftal bij kunnen worden voorzien namelijk. 

Bij de dames senioren kunnen we dit jaar opnieuw met 2 starten, wel is het zo dat daartoe meisjes van MO-19 doorgestroomd zijn naar de dames. Met dit potentieel hopen we de komende jaren met 2 teams op zondag mee te kunnen blijven draaien. Wel staat het oppakken van damesvoetbal ook in de jeugd hoog in het vaandel bij het bestuur, helaas is het ondanks persoonlijke inzet van een van de bestuursleden niet gelukt een meisjes JO-12 te creëren, genoeg speelsters op de woensdagmiddag, te weinig op de zaterdag (i.v.m. andere sporten.). Er staat nog een vacature open voor een trainer van Dames 2, zolang die niet is ingevuld zal die deels ingevuld worden door de trainer van MO-19.

Inmiddels zijn ook de voorbereidingen gestart voor het 90-jarig jubileum. Bedoeling is dat er een feestweek georganiseerd wordt van Woensdag 1 juni 2022 tot en met maandag 6 juni 2022. Houd er rekening mee dat dit volgend jaar het Pinksterweekend is! Inmiddels is een ruwe opzet voor de feestweek voorgesteld, inclusief een begroting. Deze begroting is opgenomen in de Algemene Begroting. Het afgelopen seizoen zijn we financieel goed doorgekomen, met name ook door de diverse subsidieregelingen en ondersteunende maatregelen. Dit nieuwe seizoen zouden we weer op eigen kracht moeten kunnen draaien. Helaas is in deze vakantieperiode middels een brief door de Gemeente aangekondigd dat de vergoeding voor het vrijwilligerswerk bij het ophalen van oud-papier met de klikowagens per 1 januari gaat komen te vallen. Dit is ons uiteraard koud op het dak gevallen. We krijgen nader bericht over het hoe en waarom in een toelichting op woensdag 15 september. Omdat de oud-papier inkomsten een substantieel deel uitmaken van de inkomsten op de begroting moet het rekenwerk intern opnieuw gedaan worden, we hadden e.e.a. willen presenteren in een Algemene Ledenvergadering die nu noodgedwongen nog verder moet worden uitgesteld. Wel is het zo dat deze wijze van handelen van de Gemeente (Virtus heeft ruim 30 jaar het ophalen geregeld) verkeerd gevallen is binnen het Bestuur en daarom is besloten alle lopende contacten met de Gemeente tot nader order te bevriezen. Zaken als overname gerenoveerde kleedruimten 1-4, onderhoud velden, wisselveld 4 met compensatie etc. staan dus on hold.

Mochten de oud-papier inkomsten vervallen (gelukkig worden deze al deels gecompenseerd door nieuwe sponsoren) dan zullen we ook kijken naar eventuele nevenactiviteiten die we kunnen organiseren. 24 oktober a.s. is er al sprake van een Talenten dag die georganiseerd gaat worden bij Virtus en waarbij een groot aantal scouts van betaald voetbalorganisaties bij aanwezig gaat zijn.

De Voetbalschool die voor de zomer heeft plaatsgevonden op vrijdagavonden bij Virtus zal hopelijk ook een vervolg krijgen. Het Bestuur ondersteund dit soort initiatieven dus mochten er meer ideeën zijn dan kan dit aan het Bestuur kenbaar gemaakt worden.

Tenslotte: naast het programma voor de feestweek lopen er in dit jubileumjaar ook diverse initiatieven voor een reünie. De betrokkenen worden hierbij persoonlijk benaderd, ook deze initiatieven worden door het Bestuur ondersteund.
Tot zover de update, we wensen iedereen een mooie seizoenstart en een leuk voetbalseizoen toe.

Het Bestuur

door Stefan Klok 12 oktober 2023
Culinaire avond Club van 50 op vrijdag 24 november a.s. Nu de zomer ons land definitief lijkt te verlaten en de herfst langzaam maar zeker ons weertype dreigt te bepalen, begin je bijna vanzelfsprekend te verlangen naar een heerlijke stamppot. En stamppot wordt dan ook het hoofdthema van onze volgende culinaire avond. De kantine is inmiddels vastgelegd door de commissie van de Club van 50 vv Virtus. We zullen er voor zorgen dat deze weer sfeervol en gezellig wordt ingericht. Rian en haar keukenbrigade staan, na een langdurig recordwarm nazomers verblijf in Spanje, weer in de startblokken om alle lekkers aan de leden van de Club van 50 met eventuele partner voor te schotelen. Na het succes van afgelopen jaar, waarbij de aanwezigen lang en gezellig bleven nababbelen, verachten we dat ook dit jaar weer een succesvolle culinaire avond wordt. Diverse leden verzochten ons of het mogelijk was om dit jaar weer eens een stamppottenavond te organiseren. Ofschoon het een arbeidsintensieve klus is, gaat de keukenbrigade deze uitdaging weer met veel plezier aan; een aantal jaar geleden was het tenslotte ook een schot in de roos. Onder voorbehoud kan er op vrijdag 24 november a.s. verwacht worden dat er o.a. zuurkoolstamp, boerenkool, hutspot, rookworst, hachee, gehaktballen e.d. op het buffet gereed staan om door de leden van de Club van 50 gretig afgenomen te worden. Bent u lid van de Club van 50 en is uw bijdrage van 2023 ontvangen, dan bent u van harte welkom op vrijdag 24 november a.s. in onze kantine. Neem vooral uw partner mee. De definitieve uitnodiging zal op korte termijn worden verzonden met het verzoek uw aanmelding te bevestigen. Noteer alvast vrijdag 24 november 2023 in uw agenda, dan zorgen wij ervoor dat u een gezellige en onvergetelijke culinaire avond beleeft !! Tot dan ! Club van 50 vv Virtus.
door Stefan Klok 4 september 2023
[ KANTINE PERSONEEL GEZOCHT ] Ben jij 16 jaar of ouder, op zoek naar een baantje of heb je nog een paar uurtjes over en wil je tegelijk niks missen op onze gezellige club? Dan hebben we echt een droombaan voor je! Wij zijn namelijk dringend op zoek naar kantine personeel op de zaterdag en zondag. Hoewel het "vrijwilligerswerk" is kan een kleine vrijwilligersvergoeding van €5 per uur je wellicht over de drempel helpen om je te laten inroosteren. Interesse? Neem dan contact op met onze kantinebeheerders Arno van Hal 06-14417251 of Daan Dietvors 06-81760930. 𝗔𝗹𝘃𝗮𝘀𝘁 𝗯𝗲𝗱𝗮𝗻𝗸𝘁, 𝘄𝗮𝗻𝘁 𝘇𝗼𝗻𝗱𝗲𝗿 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗻𝗲𝗹𝗲 𝗯𝗲𝘇𝗲𝘁𝘁𝗶𝗻𝗴 𝘇𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝗸𝗮𝗻𝘁𝗶𝗻𝗲 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝗮𝗹𝘁𝗶𝗷𝗱 𝗼𝗽𝗲𝗻 𝗸𝘂𝗻𝗻𝗲𝗻! 𝗘𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗺𝗼𝗲𝘁𝗲𝗻 𝘄𝗲 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘄𝗶𝗹𝗹𝗲𝗻!
door Stefan Klok 1 augustus 2023
Leiders Virtus 1 en 2 gezocht. Op dit moment geniet iedereen van een welverdiende vakantie. Toch staat het nieuwe seizoen al weer bijna voor de deur, namelijk eind augustus. Helaas hebben we nog niet voor team 1 en 2 een leider . De leider zorgt op zondag voor de begeleiding en organisatie rondom de wedstrijden van het elftal. Daarnaast zal hij als gesprekspartner voor de trainer fungeren. Aanmelden of een vrijblijvend gesprek kan via onderstaand e-mail adres : info@vv-virtus.nl
Show More
Share by: